måndag, december 17, 2007

Tomtekläder



Sydde tomtekläder i strl 68, ungefär.
Det är röd velour och vit mudd från Stoff och Stil.
Jag gjorde mönstret till mössan med hjälp av huvudomkretsen och en annan mössa.
Omlottröjan är från Ottobre nr 6/2007 och muddbyxorna från nr 6/2006. Kortade inte av mönstret i byxorna pga mudden utan de är längre. Gjorde mudden längre den här gången (gentemot de här) så nu glider de inte ner över fötterna. Använde knytning på tröjan istället för knappar.

Glömde naturligvis av att lägga mönstret i rätt luggriktning från början, men jag gjorde om så tröjan blev rätt. Sen när jag kom till byxorna räckte inte tyget. Men så vek jag åt andra hållet och klippte. Men då blev ju tyget "upp och ned" på baksidan så ena byxbenet fick luggen neråt. Såå störande. Men, det syns som tur är inte så mycket när han har dem på sig. Kunde ju inte rätta till eftersom tyget var slut :-(
Första gången jag kantat så mycket. Har nog sträckt mudden för mycket för det står upp i rundningarna. Men det märks inte när han har kläderna på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar