torsdag, februari 14, 2008

Hilco muddbyxor





Har försökt sy ett par byxor i några dagar nu. Men varje gång jag har tänkt att börja så har jag fått sån avsmak eftersom jag måste gräva fram grejerna. Har nämligen en klädgarderob där vi har kläder som hänger, en stor hemmabyggd server, verktyg, sladdar, löshår etc. och ett antal kassar med tyg. Allt står huller om buller.
Har tänkt att köpa hem plastbackar från IKEA, men det har varit tomt i kassan ett tag nu :(

Velouren har jag köpt från Nea Nobelle. Färgen är "bränt tegel"/mörk rost. Brun mudd från lokal affär.

Mönstret är förstås från Ottobre 5/06 men lite modifierat iom benmudden. Storlek 74 och de kommer han inte växa ur i första taget.

Sämst: Att tyget alltid drar sig. Hade jag haft en under och övermatare så hade jag sluppit att övre tyget alltid sträcks ut lite. Glömde dessutom att kolla luggen på tyget, den vändes neråt denna gången...
Bäst: Att det ändå går väldigt fort att sy ett par byxor (om man räknar bort tiden för att rita av mönstret). Faktiskt snabbare än att ta sig till affären och köpa ett par. Mycket roligare dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar