måndag, april 26, 2010

Tunika/klänning i fordonstyg


Jag kunde inte bestämma mig utan körde på ett "säkert kort" denna gången. Åtminstone första gången hon får rosa av mig. Kusinens tös fyllde också tre för några veckor sedan. Jag hade fullt upp med att plugga till högskoleprovet så hann inte sy något (provet gick bra). Mamman önskade sig en klänning eller tunika...och ja, med Ottobres mönster så blev det lite både och ;-)

Jag gillar verkligen den blå kantningen till det rosa. copy från sonens Lindex rosa äppeltröja (naturligtvis).

Mönster: Även denna från Ottobre 3/2008, storlek 104. Väldigt bred.
Tyg: Mjukatyger och mudd från Stoff och stil

rosa hit och rosa dit ;-)
och jag är lika nöjd med denna (även om den blev väldigt bred) som med sonens t-shirt. Tycker personligen att man inte kan klaga på sömnaden. Det var första gången jag provade på att rynka och sy puffärmar. och precis som med rosa, så blev jag helt plötsligt sugen på att sy toppar med puffärmar. Jag måste trillat och slagit i huvudet.

2 kommentarer:

  1. Superfin!! Gillar verkligen modellen! Var tvungen att kolla om jag hade det numret av Ottobre och JIPPIE - det har jag ju! Perfekt modell att sy till mina små :-)

    SvaraRadera
  2. kul att kunna "hjälpa till" :-) och tack!

    SvaraRadera