torsdag, september 20, 2007

Filt i alpacka





Började sticka på den här filten när jag var gravid. Avslutade den nu. Den tog låång tid att få klar och den är väl inte direkt snygg men gosig är den allt. Kanske kan användas lite till nästa bebis.

Det är Drops Alpacka, färg 4400 (mörkt lila), mosstickning med strl 3,5. Den är 51x36 cm, alltså lite liten...Dessutom är det lite inslag av resåstickning osv. Men jag är faktiskt nybörjare. Som tur är har bara två nystan gått åt till den här.

Vad jag har lärt mig: Se skillnad på rät och avig maska under stickningens gång. Vid avslut ska man inte dra åt för hårt!

2 kommentarer:

  1. Jättefin och mysig!! Jag började virka en filt i somras, som inte har växt så mycket på senaste tiden... Men den blir väöl klar så småningom.

    SvaraRadera
  2. Så stor han har blivit. En glad liten skit verkar han vara med :) Gör väl inget om du läser bloggen, det är ju det den är till för. Hoppas du har det bra //Erika

    SvaraRadera