torsdag, februari 28, 2008

Secondhand fynd


Påslakanet är i fantastiskt skick



Var på secondhand affären i tisdags och idag. Hittade påslakan och tyg. Idag hittade jag även ett av mina favorittyger som jag sett på Florins blogg. Det är ett 70-tals tyg (konstigt?), skogsmotiv med små flugsvampar. Det var ett lapptäcke för 90-säng och på baksidan hade de använt detta. Det var ihopsytt som större lappar. Det kostade 175 spänn och jag tänkte köpa det, men så såg jag att det var fullt med fläckar. Jag har ju ingen aning om det är tvättat men jag chansar inte. Så tråkigt, för mitt hjärta slog verkligen ett extra slag när jag fick syn på det. *suck* :-(

De andra tygerna är jag nöjd med iaf. Påslakanet vet jag inte riktigt hur jag ska göra med. Det är otroligt skönt men sambon tyckte det var fult. Vi själva har ju dubbeltäcke, men funderade på täcke till spjälsängen ev. Mustyget är väldigt tunt och det är inte mycket tyg, men har planer på att göra en sommarskjorta av det.
Iom att jag är 80-talist så var My Little Pony tyget ett givet val :-)
Det gröna med vita prickar är ett designtyg, Dekoplus, och jag tror det är av äldre modell. Hur som, jag älskar det och det låg som duk i affären. Det verkar knapp vara använt. Det är verkligen inte till sin fördel på kortet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar