onsdag, februari 17, 2010

In the closet

Var har ni era tyger, ni som inte har egna syrum?
Jag förvarar mina i vår garderob/klädkammare. Där samsas de med lakan, kläder, vår server (makens hemmabygge) och annan bröte.
Det är två dörrar till garderoben men den som syns är låst, för på andra sidan står sonens säng och skötbordet, gäller att utnyttja platserna till max :-)

man ser inte riktigt att det är fler plastlådor med mjuka tyger


Det där bruna skåpet (som tillhör lägenheten) är proppat med vävda tyger.

Symaskinen stod där inne också men nu har jag ett stort sybord i köket där den *peppar peppar* får stå i fred. overlocken vågar jag inte låta stå framme.
Garderoben är även ett bra torkrum för det är ca 45 grader där inne, borde lägga in en termometer och kolla. Men perfekt när man behöver torka bhn eller torka hallonblad och nypon

4 kommentarer:

  1. Jag hade ett eget syrum, men så fick vi Maja och jag blev vräkt. Dock invaderade jag vardagsrummet och tjuvade åt mej ett uppskattningsvis 8 m2 utrymme åt mej bakom soffan som jag "spjälat" av så det är trollsäkert och mina grejer får vara ifred. Dock smyglämnade jag tygerna i nuvarande Majas rum, i en garderob på 100 bredd, 60 djup och 230 höjd som tyvärr är knökfull med tyger. (varifrån har de kommit? jag köper ju tyger så sällan.)

    SvaraRadera
  2. Så där ser det ut hos oss också ungefär och min man håller på att bli galen... :) Jag syr vid köksbordet och när inte symaskinen står på det står den på golvet nedanför eller på köksbänken och är i vägen.. Ska faktiskt föröska fixa en liten hörna till mig men det finns aldrig tid för det...

    SvaraRadera
  3. Hejsan Linda, svar på frågan du ställde:
    Doptavlorna är ritade i datorn och skrivs ut. Jag har slutat måla men hoppas jag får mer utrymme så jag kan börja om med det igen om jag nu skulle få tid över någon gång:) Det är gallerix i Skellefteå som bett mig göra lite olika motiv till doptavlor. Så jag ska göra några till sen skicka in tilll dem. /Johanna

    SvaraRadera
  4. Jag har inte sytt så länge så jag har inte så mkt tyger men de jag har släpar jag runt på. När jag inte syr ligger de i en garderob. Sy på matsalsbordet men skulle kunna ha ett eget syrum -bara orken att göra iordning det som fattas.:-)

    SvaraRadera