söndag, oktober 09, 2011

Amningsinlägg och disktrasa. Bra kombo?

Ett stycke disktrasa i 100% lin virkad. Jag virkade vartannat varv med fasta maskor och vartannat med *1st, 1 lm* (precis som när man virkar gallerfilt). Det ska bli intressant att prova den eftersom den är håligare än vanligt. Tanken är att den ska torka fortare.

Amningsinläggen är i 1 lager bomullsflanell, 1 lager bambucollege och pul ytterst. Får se om de duger. Ett par är helt runda och ett par är sydda med ett veck för att försöka få inlägget att ligga lite snyggare och inte bli vågig i kanterna. Kanske går att göra dem mindre för att motverka vågighet i kanterna (vid användning alltså). Ska bli intressant att prova dessa om de håller måttet :) Jag har gjort dem i samma storlek som de jag har från Imse Vimse. Nackdelen med dem är att de är utan pul så de läcker gärna. Jag skulle ju iofs kunna sy på ett lager pul på dem...sömnaden är inte den bästa och det är rätt svårt att sy runda grejer på overlocken.

Utvärdering av disktrasan: Den fungerar utmärkt! Den är helt klart min favorit! Torkar snabbt, suger upp och torkar rent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar