fredag, januari 06, 2012

en julklapp

Julen är över och det nya året har börjat. Jag är glad att jag hann sy en julklapp iaf :) både jag och mottagaren är nöjda. Eller ja, mottagarens föräldrar bryr sig väl mest ;) hehe
Jag är extra glad över denna tröja eftersom den är till min brorsdotter. Jag har sytt väldigt lite till brorsbarnen trots att jag haft många idéer. Men samtidigt så är det likadant när det gäller mina egna ungar...



Mönster: Meedom form 1, strl 80 med 1 cm förlängda ärmar

Material: Fordonsjersey design Johanna Ahlard och muddväv från SoS. Lime kamknappar från ebay.

Till nästa gång: Snälla, kom ihåg att sätta skarven bak på halslinningen. Nu löste det sig ju helt ok, men ändå.


Mina föräldrar var här och hjälpte mig lite med barnen och då hann jag sy klart tröjan. När jag frågade pappa om smakråd gällande knappar så var det första han sa när han såg den, "Är det en pyjamas?" *mutter* nåja, jag vet att han avskyr knappar på pyjamaser för han hade tydligen haft väldigt ont av det när han var liten... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar