tisdag, oktober 21, 2008

Hängselbyxor

De här höll på att bli ett ufo, eller var ett. De har legat tillklippta ett par veckor, men jag tappade lusten när jag hade problem med den där anoraken.




På bilden har jag inte sytt dit namnlappen och storlekslappen än. Namnmärket satte jag om armhålan den här gången.


Först sydde jag med resår nertill. Funkade inte så bra med 2 cm bred resår. Till nästa gång så ska man ha smalare resår. Jag sydde i mudd istället.



Material: Det är samma secondhand manchester som i anoraken. Orange snedslå från bibbis textil. Infodringarna försvann så jag gjorde nya i ett kamouflagetyg. Applikationen är utklippt från ett tyg från Jysk. Orange mudd från Stoff och Stil. Tryckknappar Prym, för anorak

Mönster: Gynther - Sy till barnen, storlek 1 år (80), utan sömsmån i sidorna.

Positivt: De blev jättesnygga och han kommer kunna ha dem ett tag. Bara att sätta i ett par tryckknappar längre ner när de börjar bli trånga

4 kommentarer:

  1. Hej! Surfar runt och läser om Pfaff coverstyle, funderar på att köpa en. Är du fortfarande nöjd, för och nackdelar. Dela gärna med dig. Hälsningar Jennie

    SvaraRadera
  2. Visst kan jag vänta lite ;) Vad kul att du svarade så snabbt. Tack, Jag surfar runt och lusläser allt jag hittar just nu. Något jag inte helt får fram i all info är... Syr maskinen coversömmar såsom det tex ofta är hos po.p och blingokläder tex vid ärmsömmen. Förstår du vad jag menar. Snygga sömmar man kan ha i avikande färg...

    SvaraRadera