fredag, november 21, 2008

Namntröja

Hade ett ryck och sydde massa, men sen har det stått still länge.
Nu har min brorsson fått sin tröja iaf så nu kan jag snabbt visa upp den.


Jag orkade inte klippa ut hifix så det blev textillim...blev inge bra alls. :-(
Om ni klickar på bilden ser ni att bokstäverna hamnat snett. jaja, ett barn står inte still långa stunder ändå ;-)

Mönster: Från Ottobre, nr 1/08. Jag tog storlek 92 och förlängde i ryggen till 98. Den passade jättebra! fast lite bred är den allt. Men den funkar alldeles utmärkt som en utanpå tröja om man vill det.
Tyg: Det är brun och roströd velour från Hilco, Nea Nobelle. Svart mudd från Stoff & Stil.
Sydd helt på overlocken (förutom namnmärket).
Dåligt: Täcksömmen är svår att få bra, det blir hoppstygn på baksidan, inte bara vid skarvarna utan mitt på. Varför då?
Bra: Jag vände luggen på velouren åt rätt håll :-) och att han passade så bra i tröjan och färgerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar