måndag, maj 31, 2010

What you can do with a Pillowcase


Äntligen blev det något iaf :)
En örngottströja med beskrivning från Solig
Mitt försök är just vad det heter, ett försök. Jag är sådär nöjd. Ev. kan ja sy om för att det ska bli bättre, men sånt är jag för lat för. Ärmmuddarna blev för tajta, de skulle behöva vara ganska lösa så ärmen kan åka upp lite. Urringningen skulle kunna vara lite större bak. Urringningen fram är ok, men dras upp pga ärmmuddarna. Nertill blev den bra, tog höftmåttet x 0,77, det funkade till byxorna jag har på mig, har inte provat utan dem så...
Nåja, det känns som ett skönt val en varm svettig sommardag :)

och nej, det är inte speciellt snyggt med ett sånt hårband ändå känner jag. Håret ska väck! Får dessutom ont i huvudet för det drar i håret när det är uppsatt, tjockt och tungt är vad det är. (hehe, rätt kul att jag klagar på att det är tungt när jag har haft betydligt tyngre hår. men har blivit håröm på "äldre" dar)
Men visst har jag fina blåmärken? ;) Det är tösen som ger mig sugmärken. En napp hade inte varit fel faktiskt...

2 kommentarer:

  1. Så himla smart plagg det här! Det ser jättefint ut på dig!

    SvaraRadera
  2. Haha! Tänkte faktiskt inte på det där med marmeladen sist. Det bara blev så :-)
    Kul idé med örngottströja. Och fin blev den!

    SvaraRadera