söndag, maj 30, 2010

Svunna tider



Sitter och tittar på gamla bilder (ska sova egentligen). Aah, gamla goda tider ;) Håret hade jag när vi gifte oss 6 september 2008, har gjort det själv. Ja, inte löshåret men har dreadat det. Maken satt i arbetet att fläta in vilket han gör mycket långsamt.
Funderar på frisyrval och tror att jag har bestämt mig nu. Avskyr mitt hår de flesta dagar så...men samtidigt är det ju ganska smidigt att bara sätta upp skatboet i tofs och variera luggen lite, ha rufsig knut eller fläta (som tydligen är mode nu). Eller varför inte sy snygga "hår/pannband".

4 kommentarer:

  1. Åh underbart, jag har alltid älskat dreads...

    SvaraRadera
  2. Hej! Äntligen kan jag momentera!!!
    Tyckte du sydde så fin jacka förrut, som påminde om Rättvisa barns kläder. Tycker det är det som är så roligt med dessa sy-bloggar, hur man kan inspirera varandra, hitta modeller och tyger som man annars inte tänkt på.
    Fin midjebyxa du sytt också, tycker om den modellen.
    Avskyr mitt hår också, men vill inte ha det kort för då känner jag mig så naken... .
    Varför vill/får du inte sy ännu?

    SvaraRadera
  3. Momentera... vad är det??? Komentera ska det ju stå.... .

    SvaraRadera
  4. Johanna: :-D
    6-barns mamma: Tack! och vvad bra att du kan kommentera igen :) Nu får jag sy, men jag går liksom och drar på mig andra projekt som måste gå före hela tiden. Eller iaf enligt min prioritering. Är inne i en ny "låsning" nu igen. Får bara ångest när jag tänker på allt jag skulle kunna sy. Det dumma är att jag vet att det lossnar bara jag kommer igång ju. Felet är väl att jag ser det som ett måste :(

    SvaraRadera