söndag, juli 11, 2010

flytt tankar

Vi har flyttat och orken räcker liksom inte till nåt för tillfället. Det blir ju inte bättre av att det är 35 grader varmt heller ;)
Vi har flyttat till en fyra och i det stora sovrummet har vi datorbordet (två meter monsterhemmabygge) och mitt sybord (också 2 meter). Det kommer bli jättebra när vi fått upp hyllor osv.

Barnens rum ska få nån fiffig förvaring. Har hittat fyra olika varianter än så länge. Antingen Trofast system från Ikea, topplist med hänglister och hyllplan, expeditbokhylla med lådor i eller köksskåp med luckor från Ikea (insp. styleroom då). Nu gäller det bara att komma på vilket som är bäst, barnen bli ju dessutom äldre. Även fast jag tvivlar ibland ;)

Vårt sovrum är ett mysigt litet krypin bara. En vägghylla och schysst taklampa som man kan titta upp på behövs.

Ena väggen i vardagsrummet behöver bokhyllor, eller rättare sagt böckerna behöver det. Klurar på snygga tygtavlor också.

Har behov av en skänk i köket. Farfar har ett gammalt linneskåp på vinden efter sin mamma. Jag ska kika på den om det kan passa, skick osv. Skulle behöva nåt med lådor men man kanske kan lösa det på nåt sätt ändå.
och vi har DISKMASKIN!!! helt underbart ska ni tro! och på tisdag kommer äntligen elektrikern hit så vi får vår tvättmaskin och torktumlare installerade. himla bökigt att behöva springa bort till tvättstugan.

Bjuder på en bild av min nya frisyr. Frisörskan undrade vad min man skulle säga när jag klipper en sån "djärv" frisyr. Hihi, djärv? ganska tam frisyr för att vara mig ;) Den är asymmetrisk så det är lite längre på andra sidan och bak i nacken

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Om du får vibrationer när du syr är mitt tips att sätta fast bordet med några vinklar i väggen. Då blir det kanon! :)

    SvaraRadera
  2. ooh, tackar! även om hål i väggen är tråkigt är det helt klart värt det :)

    SvaraRadera
  3. Svar: Glömde att skriva att de är nickelfria. Köper endast nickefri metall. :)

    SvaraRadera