lördag, september 04, 2010

bristande motivation och plugg

Vet ni? jag har noll lust att sy och har till och med funderat på att sälja min overlock! Fast, närmast ligger nog att göra sig av med tyger i så fall. En dag vill jag nog sy igen och ska jag sy i trikå så är en overlock ett måste :-D

Vi har sedan flytten fortfarande inte fått ordning på allt. Men jag tror nog att det finns fler som oss, som tar tid på sig. Vi är så förbannat lata... och att jag inte fått upp några hyllor över sybordet (således grejer på bordet) så bidrar det också till motivationsbrist.

Nåja, vad jag gör nu då är att plugga. Sen en vecka tillbaka läser jag till sjuksköterska på Högskolan i Skövde. En bra klass med 40% killar! det ni, det är nog första gången i världshistorien. Skitkul verkligen.
Redan efter första dagen hade jag hittat kompisar och vi har redan haft vår första examinerande studieuppgift. Men, första grupparbetet är ju mest för att vi ska få lite inblick i hur det fungerar. Om en vecka ska jag på min första praktik på en vårdcentral, liksom insupa miljön. Ska bli kul :)

När jag landat med studierna, hittat tid för att börja träna på gym så kanske, kanske jag kan vara lite kreativ också. Men då får jag sluta slösurfa och prioritera. Det gäller att hitta känslan av att det är kul och inte ett måste.

Om två veckor blir min tös dessutom 1 år! inte klokt ju, lilla skruttungen min


(p.s. jag har köpt en dragkedja för att sy ett personligt pennfodral, jag hoppas att jag får tummen ur snart och gör det också! d.s.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar