måndag, september 19, 2011

Sparkbyxor


Ett par urgulliga sparkbyxor har det blivit idag :-) och vad skönt det känns när jag har gjort något!

Mönster: Ottobre nr 6/2007 "Sparkbyxa för prematurbaby", strl 56. Det är bra att kontrollmäta för enligt mönstret skulle kantbandet vara 10cm längre och då hade jag inte kunnat sträcka muddväven någonting. Fotmudden har jag gjort smalare och längre.

Tyg: Gul Hilcovelour som jag köpte från Nea Nobelle för längesedan. Vit stretchjersey från Stoff och Stil.

Till nästa gång: Vänd på knäppningen så överbanden kommer under för då blir det lättare att sätta dit extraknappar och dessutom snyggare.
Dessutom, sluta vara så dumsnål! Jag har köpt hem en Kamtång och kamknappar, superbilligt från ebay. Men istället för att prova att sätta fast en knapp på en bit löst tyg först så satte jag naturligtvis knappen på plagget direkt. Det var fel stång som satt i så den tryckte inte rätt som den skulle. Fick sitta och lirka och gräva bort plast en stund, men det gick utan att tyget gick sönder så tur i oturen :-)

2 kommentarer:

  1. Å vilka fina byxor!! Jag har oxå sytt ett par gula sparkbyxor idag...Känns ju lite könsneutralt!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbart retrosöta brallor! =)

    SvaraRadera