fredag, oktober 12, 2007

Onbuhimo




Den här sydde jag klart förra veckan.
Sittbredd 34 cm, höjd 44 cm med midjedelen. Axelremmarna 170 cm långa. Lätt vadderad midjedel och överdel på selen, axelbanden 40 cm med fleece. Sydd i bomullstwill.
Klantade mig lite men funktionen är som den ska. Inte speciellt snyggt med vinröda sjalringar till svart. Tanken var att jag skulle ha ett mönstrat tyg ytterst också. Men jag vet inte om det kommer bli så...
Tanken är att jag ska ha den till ryggbärande. Med tibetanknytning kan jag ha den när jag är gravid. Problemet är bara att jag får förbaskat ont i ryggslutet när jag bär. Får inte in honom tillräckligt nära ryggen, eller så blir det fel viktfördelning. Kan jag ha vinklat axelremmarna fel?

Vad jag har lärt mig: Hörnen blir sådana när man syr fast axelbanden. Tänka efter lite mer så jag slipper sy på vissa detaljer efteråt (ringbanden).

2 kommentarer:

  1. Hej, gillar dina grejer du syr! Kan man få en bild på hur du knyter/bär i denna bärsele? Vart köper du ringarna? Må väl /Susie

    SvaraRadera
  2. Jag ska försöka få till en bild snart :-) gör ett nytt inlägg då.
    Ringarna köpte jag från Mimmis, men hennes e-butik har visst upphört! :-(

    SvaraRadera