torsdag, oktober 11, 2007

Idéer

Måste få ut lite idéer innan jag kan sova.

Sticka militärtröja till Tor. Likadan som pappa har. Resårstickning, tunnare garn vid midjemudden. Tyg på armbågarna och "axelklaffar" som stängs med kardborre. Helst sy en liten jägarbasker också.

Muddbyxor i grönt kamouflagetyg, gröna muddar?

Sy munkjacka till mig och Tor. Mörkröd med vit dragkedja och vita kanter på fickorna. Fodra luvan med vit interlock

Hoppas mina namnband kommer imorgon. Kommer nog inte förräns på måndag :-( Nåja, kommer väl inte bli nåt sytt för det.

Ska byta dragkedja på åkpåsen jag köpte för 20 spänn. En 70-talare? med röd teddy och manchester.
och så ska jag naturligvis sy den där andra åkpåsen...

plus en massa mer. Vill sy muddbyxor till brorssonen. Kanske en klänning till kusindottern som är lika gammal som Tor? Hade varit kul. Finns så mycket söta klänningar så jag önskar jag hade en dotter ;-) Nåja, får hoppas det blir nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar