lördag, juli 28, 2012

Pimpade skor

Jag fixade till sonens skor lite grand :) Stjärnorna är målade med Promarkers och svampen med Panduros textilfärg. Verkar hålla helt ok :)
Jag har googlat runt en del och det bästa verkar vara att grunda med ModPodge (eller annat decoupagelim) och måla med akrylfärg och sedan ett lager modpodge över det. Är bra sugen på att fixa ett par egna men jag är ingen konstnär direkt...Men det är ju perfekt om man har ett par gamla skor som är för tråkiga. Det behöver inte vara tygskor utan skinn går precis lika bra. Jag antar att syntetskor kan målas också :) och nu när det är rea så är det ju perfekt att fynda billiga skor.

3 kommentarer:

  1. Åh så gulligt! Det måste jag försöka :) hur håller sig färgerna när det regnar?

    SvaraRadera
  2. Eftersom det är tygskor så hade han dem inte när det var blött ute, men färgerna bör hålla för väta. textilfärgen tål maskintvätt om man stryker på baksidan.

    SvaraRadera