söndag, maj 24, 2020

Neat rippel filt

När jag nästan var färdig med förra filten bestämde jag mig för att göra en till. Jag ville ha en vågfilt och valde Attic24s "interlocking colour ripple", men färgvalet kommer från KnitKnatKnotUk


Garnet är Stylecraft special DK. Jag beställde från Deramores. Garnet är skönt att jobba med och även om man precis som med Svarta kattens Freja ska ha virknål 4 så känns garnet lite tunnare. Den här filten är större än min granny stripe, men den väger inte lika mycket. Det är dessutom hälften så dyrt (eller dubbelt så billigt ;)).
 Jag kunde ha gjort den bredare, men äsch. Jag började med 297 maskor (21m x 14st +3), vilket gav en bredd på 164 cm och längd 186 cm. Jag virkar ganska löst.
Det gick betydligt fortare att bli klar med den här filten, även om jag fick vara mer uppmärksam på vad jag gjorde än med förra. Började 200225 och blev klar 200508.

 Bästa sättet att njuta av filten är med en god bok :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar