lördag, april 05, 2008

Muddbyxor är bra att ha


Var ju tvungen att sy något till min egna älskling och vad passar inte bättre än ett par muddbyxor? :-)
förra byxorna blev på tok för långa använde jag mönstret för storlek 68 (Ottobre 5/06) som jag ändrat för att ha mudd, samma som jag hade till tomtebyxorna. Fast jag tog in lite upptill.
Byxorna blev kanonfina, men tjaa, de blev nog lite tajta. Baktill sitter de som gjutet och lite pösiga fram. Men, han verkar kunna röra sig och det är ju faktiskt stretch velour ;-) De räcker ett tag till.
Det är Hilcovelour från Nea Nobelle och mudden är samma som till tajtsen. Den stretchar riktigt bra.

För övrigt hämtade jag min Stoff och Stil order idag. Köpte svart/vit och cerise/röd trikå, väldigt tunn men den borde ju bli bra till sommaren. Hoppas den inte noppar sig en massa bara och inte är för jävlig att sy i. Beställde lite andra grejer också.

2 kommentarer:

  1. Hej, trikån du köpt från Stoff och Stil...den randiga.Tycker du den duger till tights? /Karolina

    SvaraRadera
  2. Karolina: Jodå, det tror jag den blir perfekt till. Har tänkt att sy ett par till mig själv ;) Den känns inte sladdrig utan stretchig

    SvaraRadera